söndag 2 juni 2013

Cykeljakt

I fredags fick jag en nyckel till en lånecykel, men när jag skulle hämta den så hittade jag den inte! Igår tänkte jag inte på den, men idag tog jag mig en sväng runt sjukhuset och finkammade hela området, men ingen cykel hittades. Cykelgubben på sjukhuset kommer få sig "ett gott skratt" imorgon och jag hoppas verkligen inte att jag får skämmas om cykeln står "framför ögonen på mig".

Jag har kastat massa retursaker idag, gick även och pantade flaskor. Sedan jag flyttade hit har hag konsumerat mängder av kolsyrat vatten, har ingen sodastreamer utan har handlat en då och en då. Idag pantade jag 54 flaskor och tanken att jag i genomsnitt betalat 13kr per flaska, kändes det verkligen som att kasta pengarna i sjön. Förut köpte jag bara en flaska då jag tyckte det var dags för mig att byta vattenflaska och så ska det bli i fortsättningen :D

1 kommentar:

  1. :) Såg idag nästa amerikanska fenomen. I kvartersbutiken säljs isbitar på påse! Vad är det för fel på kallvatten ur kranen? Eller en frys om man är boende?

    Åker till huset i veckan. Där börjar vara dags för ny vattenrening..

    SvaraRadera