fredag 20 september 2013

40års dagen!

Jag vill tacka för alla gratulationer och tacka alla som förgyllde min dag!
Dagen bötjade med telefonsamtal från bäst väninnan L och samtidigt kom grannen S och lämnade ett födeledagskort.
Väl på jobbet vankades tårta och presenter, tack :D

Busiga kollegan M klappade mig diskret på ryggen samtidigt som han klistrade lappar på ryggen min där det stod "fyller 40 idag". Tyckte det var underligt att patienterna grattade mig, men kollegan stod bakom mig, så jag trodde han gestikulerade det till dem, men icke!
Tur så sa en snäll själ hur det stod till och då satte jag lapparna framtill på rocken, alltid kul att se hur folk reagerar då, vissa sa inget och andra skrattade.
Var hos 2 olika patienter när olika doktorer rondade, den ena frågade om det var sant, skrattade och tyckte det var bra! Den andra började helt plötsligt skratta,  när han stod och pratade om patientens status, jag trodde att han skrattade med patienten, som var stört skön, men inte det :D

En kollega hade frågat om vi kunde kolla film och umgås efter jobbet, visst tänkte jag. En annan kollega hängde på, hon nor i Övik och sa att hon sov över för att det var översvämningar med trasiga vägar (iofs hade jag nog inte funderat så värst över anledningen,  då jag vet att de hon samåker med sover över i Sollefteå 1 gång i veckan). Jag hade sagt att det skulle bli tårta i korridoren runt kl.20, men tänkte att kollegorna kunde hänga på, om de velat! 
Vi slötittade på film, snackade och snaskade, plötsligt ringer en telefon och ena kollegan börjar röja runt och klä på sig, säger att vi måste gå och se på något, då förstår jag att det var något lurt och utanför står chefen och chefens bil.
Dagen sluter med supergod middag och bowling, vilken överraskning,  jag hade ingen som helst aning, tack! Jag som trodde det skulle bli en lugn kväll i korridoren :D

3 kommentarer: