onsdag 1 maj 2013

1 månad

Jag har inte tagit någon gofika den senaste månaden och jag har varit riktigt strikt med maten. Det har gett resultat och jag känner mig nöjd, äntligen har jag skallen på rätt ställe och det får mig att nå mitt mål.

För några veckor sedan hade jag en patient som jag kände att jag inte kunde hjälpa, för jag har för lite erfarenhet och tror inte fullt ut på mig själv. Jag bad en kollega ta sig an patienten och igår träffades de.
Jag var i gymmet med en patient och jag hör kollegan prata borta i korridoren: - Där tror jag bestämt hon är! Patienten ville tala om för mig att jag var rätt ute och att min kollega inte kunde korrigera felet för patienten hade gått så länge och skickade honom till en kiropraktor. Jag tyckte det var schysst av patient att tala om det, uppmuntra mig!

Har ni smakat LOKA STRAWBERRY Ice cream?  Den är god, men lite knepig, för den smakar verkligen glass :D

10 kommentarer:

  1. Snygg design på bloggen! Håller med om Loka, den smakar verkligen glass! Däremot har jag otroligt svårt att se att Loka med chokladsmak ska vara god. Törs inte köpa och prova den!

    Verkligen schysst av patienten!

    kram Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack!
      Jag köpte även "lemon oie", men har inte smakat den, men håller med om chokladen tror inte jag skulle köpa den :)

      Kram

      Radera
  2. Grattis till resultaten, och roligt med patienthälsningen! :) Bussigt av din kollega att lotsa fram den.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad tjuigt med nya deignen!! Mycket läckert!
    Och stort grattis till resultaten :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har en kollega som får alla yrselpatienter då han gått massa kurser i det, även jag har dirigerat mina yrselpatienter till han fram till för någon vecka sen då jag faktiskt kom på att jag kan ju faktiskt också... bara för att man inte har lika mycket erfarenhet som de andra behöver det ju inte betyda att man är sämre och hur får man erfarenheten om man inte gör sakerna själv... Vi måste verkligen våga tro på oss själva.

    Vad gäller Loka Choklad så smakar den apa enligt mig, kemisk choklad sådär som dietdrycker, proteinpulver och bars kan smaka... Det smakar alltså inte kakao utan kemiskt men en liten speciell bismak. Kan tänka mig att jordgubbssmaken också är lite kemisk? Jordgubbssmak brukar vara svårt att få fram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, jag säger även det, hur ska jag få erfarenhet om jag inte träffar svåra patienter, men det är ju det där att tro att jag kan någon :)

      Tack och jag ska skaffa mig samma inställning som du :)

      Radera
  5. Ja håller med, jättefin design! Å härligt att det funkar så bra med maten. Ska pröva lokan! Jag tycker chokladvattnet är helt ok, ävenom det är en liten konstgjord smak, bra om man behöver stilla chokladbegäret. Fast jag stillar ju med riktigt choklad istället, hihi! Kram

    SvaraRadera
  6. Och visst ja, tro på själv! Du kan så mycket mer än du tror! Sjysst av patienten dock att uppmuntra!

    SvaraRadera