tisdag 17 december 2013

Åter i etern!

Stormen Ivar tog min mobiltäckning och internet. Kan ärligt säga att helgen varit smått tråkig, inte för att jag ständigt är uppkopplad, utan att jag inte kunnat kollat läget, då jag verkligen vill kolla läget. Jag kanske bara är uppkopplad några minuter åt gången, men det är några trevliga minuter, som ger mig uppdatering och glädje.

Idag beslutade Sveriges riksdag om namnbyte på yrkestiteln sjukgymnast till fysioterapeut. Vi som är sjukgymnaster får välja att fortsätta kalla oss sjukgymnaster eller att byta till fysioterapeut, och de som tog examen i sommras, som sjukgynast, är de sista sjukgymnasterna ever! (Inte för att jag tror de behåller sjukgymnast titeln).

Idag var jag hos tandläkaren, jag klarade besiktningen inför julens knäckätande, och jag hoppas tänderna håller!
Efter tandläkarbesöket träffade jag S på Café Petter. Till min stora glädje hade de fått återbud på en biljett till julallsången på torsdag så nu kommer jag förhoppningsvis få lite julstämning. Jag har märkt att jag knappt inte alls tänker på jul, då jag hela tiden missar att önska personer god jul&gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar