söndag 30 december 2012

Veckan som gått

Jag har mest tagit det lugnt i veckan. Julen gick fort och den 27de åkte jag på kryssning med gudbarn och deras föräldrar. Resan till Helsingfors var fin och inga större vågor, men ganska dåligt med sömn, så det blev bara en liten tur till torget i Helsingfors. På hemresan började det gunga ordentligt och med tanke på att färjan var fullbokad så var det många som mådde illa, då det var mycket lite folk i rörelse. Kortet är från saluhallen i H-fors,  Åby knäckebröd,  det var Lotta som såg dem. Hon köpte brödet, men jag nöjde mig med ett foto :D
Igår när jag tränade ansiktet framför spegeln såg jag till min glädje att jag har lite rörelse i min vänstra mungipa, inte så mycket att jag kan visa tänder om jag ler med öppen mun, men lite aktivitet är bättre än ingen!
Under de fjuttiga 2 veckor jag varit förlamad har jag förstått hur MYCKET man egentligen förmedlar genom ansiktsuttryck. Det är som att folk inte hör vad jag säger, utan tolkar allt genom ansiktuttrycket, jag har aldrig känt mig så missuppfattad i möte med människor som nu. Möjligen övertolkar jag saker just nu och därför är jag så glad för den lilla rörelsen i min mungipa :D

1 kommentar:

  1. Erik, Urax o Joffi30 december 2012 kl. 23:23

    Glad för varje förbättring jag läser om! Inte kul att oönskat sakna styre över sin kropp. :(

    -Här består vädret i regn och varmgrader. Inte ett sandkorn ute på hela dagen. Hundarna halkar omkull..

    SvaraRadera