lördag 5 januari 2013

Något att tänka på

Mitt mantra detta år, men självklart tar jag hand om den mentala biten oxå :D
 Detta år fyller jag 40 och tanken var att till 40 års dagen skapat en fin atletisk kropp som är stark, igen, och i god kondition, med normal fettprocent, om jag når dit till september efter 15kg + på vågen vet jag inte, men jag ska göra mitt bästa (men lovar inte att jag börjar med morgonpromenader när jag börjar jobba kl7).
Förhoppningsvis finns det ett speciellt tillfälle för ett "stort delmål" vecka 26, så då blir det bra med ett delmål vecka 14 och till födelsedagen.
Jag funderade på det här med nyårslöften, bra eller icke. Men när jag tänker tillbaka på mina 3 eller 4, nyårslöften under livet, så har de lyckats bra. Att jag slutade suga på tummen är ett varaktigt nyårslöfte. 05/06 slutade jag äta nöt/fläskkött och godis, men började äta allt efter 2,5 år. Att börja äta godis igen var ju en dålig idé och jag har inte haft styrka att sluta helt igen, men nu är det ett nytt nyårslöfte :D om jag blir riktigt sugen får jag äta en pralin, chockad med hög kakaohalt eller naturgodis (som är ganska dåligt), men det är bara i nödfall då jag tänker fika 1 gång i veckan (om jag är sugen).

1 kommentar:

  1. Tänk vad tiden går...
    1973, bästa årgången :)

    Visst kommer det att gå bra att inte äta godis!!

    Kram

    SvaraRadera