lördag 13 april 2013

Trötta ben

Sitter och avnjuter en latte, men frågan är, har jag missat någon godare latte någonstans? Får gå på jakt nästa vecka!
Igår gick jag till konsum som ligger ca 4km bort. Jag handlade ryggsäcken full med med tunga saker. På vägen hem tänkte jag ta vägen med minst branta backar, men mitt minne sviktade och förutom två extralånga backar var självklart vägen längre än min vanliga. Var både trött och hungrig när jag äntligen var hemma strax innan 18 och idag känner jag mig stel och öm, bra träning skulle många säga :D

5 kommentarer:

  1. Förvånas över att du skyr de branta backarna! Du om någon, har väl benmusklerna för dem? :)

    Här tas det vara på hela kaffe-smaken. Ingen utspädning.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) så sant, men benen var trötta, men sen fick de ju ändå arbeta!

      Radera
  2. Espresso House har grymt kaffe, tycker jag.
    Finns de där uppe hos er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) skämtar du? De enda kända "kedjorna" här uppe är klädbutiker, lindex, kappahl och rut m.f.l. Håla! ;-)

      Radera
    2. Skönt att komma till en ny plats, utan att allt ändå förblir det samma! Så mycket enklare, att då uppleva ngt. nytt?

      Surar för att Umeå´s ursprungliga centrum glasas in, och blir en till opersonlig galleria! Behöva svettas runt i samma återanvända luft, utan kontakt med gatulivet utanför. Samma uniformerade korvstånd, och samma maffia-McDonald? Nej, tack! Ge tillbaka fönstershoppingen efter stängningstid.

      Ge mig hemlagat mos, hos små egenföretagare! Pommes ute på gatan. Gott, billigt kaffe ur en bryggare vid solväggen. Putt, putt, putt.... :D

      Radera