söndag 11 augusti 2013

Nej, du är cool!

Sa en sommar ungdom, på avdelningen jag jobbar, när jag frågade om jag var som de andra "moraltantorna"! Då fick jag blandade känslor,  visst blev jag glad, men i samma stund undrade jag om jag är för sprallig på jobbet! Jag tycker det är viktigt att sprida glädje, när det passar sig, om jag har en mottagningspatient är jag inte lika sprallig.

I fredags gjorde hjärtgymnastik kollegan och jag en genomgång av Åstrands konditionstest som patienterna kommer få göra. Varje gång jag har gjort testet har jag haft syreupptagningsförmåga som en elitidrottare,  men konditionsnivån har alltid hamnat på låg nivå, men nu var min kondition normal. Heja Heja!

Helgen har varit lugn, igår hände något kul. Grannen smsade och frågade om vi skulle ses och ta en öl och cider ihop. Jag sa att jag var tvungen att äta och duscha först. När jag var klar knackade jag på hos grannen och frågade om hon skulle ta handväska, om jag fick lägga mina saker i den. Hon tittade på mig och jag la märke till att hon inte hade gjort i ordning sig, så sa hon: - Aha du trodde vi skulle ner på stan! Jag tänkte vi kunde sitta här! Dessa sms och antagande! :D

2 kommentarer:

  1. Låter ju som att du har det fint där borta :) Rätt person på rätt plats? Kram

    SvaraRadera