tisdag 1 oktober 2013

Ny månad

Om hösten/vintern brukar jag oftast gå upp i vikt. Jag är som en björn, vill äta massa gott och kura ihop mig i ett hörn, och det får sina konsekvenser.
Mitt mål året ut är att tänka efter en gång extra innan jag stoppar i mig något jag inte borde, så det sker mer sällan än vanligt och att promenera mera, för att inte gå upp i vikt.
I ena kursen jag pluggar läser vi om stillasittande, musokulär inaktivitet, att det egentligen inte behövs mer än någon minuts "bensträckare" , då och då, för att minska de negativa effekterna av vad en stillasittande livsstil medför. Så om du har ett stillasittande arbete/fritid, om du har möjlighet skaffa dig ett stå-skrivbord eller ta täta "bensträckare", förlänger det ditt liv och ökar din energiförbrukning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar