tisdag 1 april 2014

1 vecka

Förra veckan sträckte jag mig i ena vaden, men peppar, peppar,  så var det inte så illa. Idag körde jag stationsintervallspasset igen och det är ju så underbart roligt och skönt att pressa sig lite extra. Även om jag kör hårt med styrketräning med superset så blir det inte samma trötthet som med blandningen styrka/kondition.

Det är ganska många hoppövningar och, än så länge, kan jag inte hålla magmusklerna, då bukfettet hoppar, så det gör jädrans ont. Jag testade att hoppa samtidigt som jag gör en crunch,  men det var svårt, så på sista hoppövningen körde jag en sprint, för då får jag inte lika ont. Jobbigt var det och instruktörerna peppade mig rejält och skrek mitt namn, som om jag var ensam i gruppen,  man kan ju undra vad de andra tänkte!

3 kommentarer:

  1. :( Låter inte kul att plågas "o-önskat", när hoppandet i övrigt går bra.
    Finns det ingen vettig maggördel som fungerar, utan att bli otrevligt varm? Tills dess att du bränt bort lite energireserv?
    Snart sommar-värme! Fram med röda cykeln och vattenflaska, låga växlar och höga varvtal. Sparar knäna, jmf. med att kuta..

    SvaraRadera
  2. Röda cykeln är i Åby, men har en lånecykel och tyvärr får jag ondare i knät av att cykla :-(

    SvaraRadera
  3. Vad ledsamt att höra.. Inga justeringar i höjd/djupled som förbättrar? Kram!

    SvaraRadera