onsdag 9 april 2014

Högtryck

Dagen har bjudit på finväder från morgon till kväll, härligt att promenera i solskenet!

Idag följde jag med på långlunch på stans restaurang och livsmedels program på GB skolan. GB skolan är stans äldsta gymnasieskolan och startade 1971. 

1991 när jag var 17 år (året jag fyllde 18) gick jag ut gymnasiet, hade gått livmedelsteknisk linje storhushåll och restaurang, och drömde om att jobba på Österåsens hälsohem. 

Jag sökte ett 3e gynasieår, special och hälsokost, just på GB skolan här i Sollefteå. Och för er som inte vet, så är Österåsens hälsohem, här i skogen, så min dröm var att komma hit redan för 23 år sedan! Hur det gick vet vi väl, att jag kom aldrig in på det 3e året och förverkliga aldrig just den drömmen, men jag är ju i alla fall här nu :D

5 kommentarer:

  1. Dags att du presenterar dig för chefen på Österåker nu då! :)
    Säg att "Nu är jag här!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Österåsen! Och jag kan säga att det är inte det lättaste att få jobb där då folk trivs som fisken i vatten!

      Radera
    2. :D Jag är skadad! För mycket prat om soc.problem, förde tankarna till Österåkers kriminalvårdsanstalt. Säkerhetsklass 2.

      Radera
  2. Christina Wainikka9 april 2014 kl. 22:21

    Vilket sammanträffade! Men det blev väl ganska bra som det blev? Så det var kanske meningen att livet skulle slingra sig lite krokiga vägar för att hamna i alla fall nära :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) jo allt i livet har väl sin mening!

      Radera