onsdag 13 november 2013

Jag inbillade mig inte!

Idag var jag hos ögonläkaren eftersom jag fortfarande känner mig torr och irriterad i mitt vänstra öga, efter ansiksförlamningen. Känner framförallt skav i vänstra hörnet, liksom på ett ställe inne i ögonhålan, det känns som ett nålstick.

Jag märker när det t.ex blåser att jag har funktion i ögat, det börjar rinna för att återfukta sig, men det finns stor latens.
Och jag kan ju blunda och blinka, det är ju guld!

Läkaren förstod att jag kände mig irriterad, för förutom nedsatt tårvätska, har jag tremor i ögat, liksom parkinson i ögat! Skämt åsido, men muskelryckningar som gör att ögat skaver i ögonhålan, så det är bara att fortsätta att smörja och droppa. Framförallt lät det som att det är viktigt att jag smörjer på natten, vet inte hur tremor fungerar, men det finns vilotremor i armar, så varför inte i ögat?

Vet egentligen inte vad detta innebär, kom inte för mig att fråga, om det är vanligt efter ansiksförlamning eller om det är något annat, googlade just, och det som kom fram vill jag ej fundera på just nu!

1 kommentar:

  1. Vad drygt det där blev med ögat! Hoppas att irritationen ger med sig snart. Skönt ändå, att du fått tillbaka locken.. Kram!

    SvaraRadera