onsdag 14 november 2012

Detta står på mitt skrivbord!


Och suktar mig som bara den idag! Så länge de inte är öppnade kan jag hålla mig borta, kanske bäst att ställa undan dem!

Idag sägs det att någon hoppade från Ångermannabron ingen kropp har hittats och det är får tråkigt att det händer. Jag har så svårt att förstå att man kan må så dåligt att man väljer att ta sitt liv. Jag kan istället ha dödsångest som river i min kropp, så dåligt förstår jag att man kan må, men att förkorta sitt liv är en längtan helt tvärtemot min.

1 kommentar:

  1. :) Det där ser ut som ett skrivbord helt i min smak! Kanske inte just den milda chokladsmaken då, men Dufvenkrok har ju hjortron också.. Nyåkers pepparkakor! Mumma

    Nej, hoppa från broar är för osäkert dessutom. Kombinationen beslutsamhet och mod räcker så sällan till de säkrare metoderna. Har bekanta som återupplivats för sent efter droger, och nu bara kan blåsa sig fram. Får hjälp med att fukta ögonen.

    Min tonårsförälskelse lämnade sina tre barn i början på sommaren. Efter flera misslyckade försök. Kan bara säga att det känns hårt, mot de efterlevande som tyckt om henne. Förnuftsmässigt, hade hon alla de argumenten som man brukar nämna. Men hon orkade inte med känslomässigt. Det körde ihop sig. Konstant värk och livet som det blir ibland.

    Brorsan till en hundbekant, tog åter en kraftig överdos nyss (i syfte att skada sig), och trasar så sönder syrran sin totalt.. Det är inte juste mot dem som bryr sig. Övriga drabbar det ändå inte! De lär aldrig börja bli eftertänksamma ändå.
    På samma vis som Döda poeters sällskap aldrig nådde hela publiken i gymnasiet.

    SvaraRadera