onsdag 28 november 2012

Röntgensvar

Igår ringde ortopeden och berättade att jag inte hade mågon meniskskada eller ingen synlig deffekt på korsbanden. Däremot hade jag benutväxter på 3 ställen på knäskålen som överensstämde med mina smärtor. En eventuell operation kunde ge besvär upp till 9 månader och jag känner juust nu att jag kan ju promenera utan större problem och har ingen vilovärk, så vi avvaktar! Röntgen visade även att jag hade viss vätska i leden, diskreta inflamatoriska förändringar mellan underben och lårben och mellan knäskål och lårben. Något som var intressant var att ena benutväxten, på knäskålen, gör att vid utsträckt ben bidas ett veck på en slemsäck. Undra om det är det jag har kännt ibland när jag sträcker ut benet vid gång, att det är som om något glider ut i leden.
Just nu känns det helt ok att det inte var något större fel på mig, men om jag hade fått samma svar när jag knappt kunde gå 100 meter (utomhus) utan att börja gråta av frustation och smärta, hade jag nog inte kännt likadant.
Vem vet, de diskreta inflamatoriska förändringarna, hade kanske sett värre ut om jag inte gått på laserbehandlingarna, ingen vet, men jag är glad att jag kan promenera till 90% smärtfritt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar