tisdag 25 juni 2013

6 år sedan

När jag lämnade Ven för 6 år sedan var jag övertygad om att jag skulle återvända ganska snart, för jag hade drömmar eller jag vet egentligen inte om det var mina drömmar, men i alla fall tog livet en annan vändning. Säkerligen var det mycket feghet som gjorde att jag tog den säkra vägen med fast jobb.

Jag har haft en trevlig dag, jag ändrade min egentliga plan och utforskade bara ena sidan av ön. Det var mycket som var sig likt, men det har byggts en hel del, många hus med panoramafönster ut mot havet. Vädret har varit ok,  ganska kalla vindar, men glädjande nog uppehåll.

Minnen och känslor har farit genom min när jag gått på ställen som fick en större betydelse, då för 6 år sedan. Jag har inte mött någon jag känt igen och endel siluetter har ändrats, så har det varit en glädjens dag med nya minnen :D

5 kommentarer:

  1. Härligt att komma tillbaks dit du har längtat, och se det i lite annat ljus? På ett positivt sätt. Kram

    SvaraRadera
  2. 6år...helt galet vad tiden går! Är kladdkakan/morotskakan/kakan fortfarande lika dyr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dyrare eller kanske kaffet som var dyrare. 82 riksdaler kostade kalaset, tror det kostade 70 kr förut ;-)

      Radera
  3. Vilka härliga sommarbilder från Ven!! Ha det toppen <3

    SvaraRadera
  4. Mmmm, ser ut som morotskaka på bilder längst ner, mums =)

    SvaraRadera