torsdag 27 juni 2013

På Ven igen!

Tisdagen avslutades med en trevlig pratstund med fina C och jag fick träffa alla hennes och M's djur och se deras fina hus och trädgård. Det var kul att träffa henne igen, hon har varit en stor inspiration, som affärskvinna och inom personlig utveckling, för mig. Att man måste våga för att vinna är verkligen sant!

Gårdagen regnade bort, men det fanns absolut några ljusglimtar, middag hemma hos goaste J med familj. Jag fick äntligen träffa busfröt i familjen,  vars upptåg jag har följt via blogg och på instagram. Kvällen var fylld av värme och sköna samtal.

Idag tog jag mig en tur till Ven igen. Dagen började med en fika på Pumpa café,  en rabarbersmuffin, uj vad gott! Sedan gick jag landsvägen fram, med en liten detour,  gick jag till rökeriet och åt varmrökt lax och potatissallad. Det var jättegott,  men jag mindes inte att det var så dyrt, 150kr!
Sen gick jag tillbaka över ön och tog en av vägarna som leder till campingen, där satt jag och njöt i solen. Velade fram och tillbaka,  åka till fastlandet eller stanna, men solen såg ut att skina mer på fastlandet,  så jag åkte från ön.
Väl i Landskrona öste regnet ner, men det var bara en skur och jag hörde att det kom en skur i Norrköping samtidigt, så det kanske kom över hela södra Sverige!

2 kommentarer: