lördag 8 juni 2013

Nu grönskar det...

Inte bara utan blommor blommar för fullt överallt,  lupiner, midsommarblomster, syrener, tulpaner i en salig blandning. Synfonin av dofter kittlar i nästan när brisen far förbi. Vi har haft lagom varmt (eller lite för svalt idag), men i kväll står termometern bara på 10 grader.

Dagen började med en tur på stan. På café Petter firad de prinsessbröllopet med att klä sig som prinsessor (ägarinnan i tiara nedan). De bangar inte för något, minns förra året på barnens dag då ägarinnan var utklädd till häxa och förra helgen var det cruising, då var det 50-tals stuket som gällde.

Kollegan S fyller år idag och bjöd på tårta, en riktig sommartårta med jordgubba, blev en trevlig stund med hennes nära och kära. Jag har lovat att komma och klippa gräset hemma hos henne, hoppas hon inte klippte ikväll, så kan jag förhoppningsvis göra det imorgon eller i veckan.

Vet ni vad, på fredag börjar min semester. Minns inte om jag hade någon lång semester när jag jobbade i Kalmar,  isåfall är det min första "4 veckors" semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar