söndag 30 juni 2013

Halmstad

Kom till Halmstad i fredags, svensk som jag är säger jag att vädret kunde varit bättre.
I fredags turistade jag lite, tittade på skulptur av Picasso, norre Port, norre katts park, säkert Sveriges finaste stadsbibliotek, lyssnade på gospel på stora torget.
Igår gick jag upp tidigt, då väderprognosen lovade sol så dags, men icke. Att jag ville ha sol var för jag skulle gå till Tylösand via Prins Bertils stig, men såhär efteråt är jag glad att jag slapp solgass, för jag fick i allafall uppehåll med lite sol :D
När jag anlände till Tylösand var jag trött och hungrig, men så pågick fitness five tävling som jag var tvungen att kika på lite. Efter liten uppfräschning fick jag mig ett bord och bäställde in "Leif's hamurgare" det var inte vilken hamburgare som helst utan det var en säkert 200-250 gr kött i trekants chiabatabröd och god var den. Regnet hängde i luften och när jag var färdigäten började regnet störta ner. Jag hade inte bara tur med vädret utan även att hotell Tylösand öppnade för säsongen, annars hade jag missat doften av linnement, spabenandlingar och hav&sand.

Ansikten av Picasso
Norre Port
Tylösand

1 kommentar: