torsdag 27 mars 2014

Socker chock!

I morse väcktes jag ur mitt drömmande,  under morgonpromenaden, av lätet av 2 fåglar. Jag vet inte om det var tranor eller sångsvanar? Bilden jag tog ger inget svar, då fåglarna knappt syns :D

Vi håller på med en kartläggning över våra arbetsuppgifter på jobbet och då ingår det enskilda samtal med en beteendevetare. Det var ett intressant samtal och min ambivalens över mitt yrkesval framkom tydligt. Han frågade mig vilket som var mitt drömyrke och jag kunde inte säga något annat än att arbeta med hälsa och träning (men så har jag mina fördomar om mig som tjock och jobba inom den branschen).

I morgon går en kollega på mammaledigt och det kommer bli tystare och tråkigt utan henne. Hon är en riktig glädjespridare, hon är alltid glad och jag gillar henne verkligen.

Idag bjöd kollegan, som ska gå på mammaledigt, på fika, då hon fyllde år igår och ska sluta i morgon. Och så har vi en student som slutar i morgon och hon bjöd oxå på fika idag. Till råga på allt hade andra kollegor fixat en hemmagjord glassbomb till kollegan som ska gå "hem". Komiskt nog skulle alla egenligen bjuda på fika i morgon, men så antydde jag till studenten att hon kunde bjuda på fika idag, för att sprida ut fikat lite och så slutade det med fikabuffé idag istället :D

2 kommentarer:

  1. Släpp de där tankarna, på att du skulle vara för tjock för att kunna ngt. om hälsa! Du är go´, och med en förmåga att ge precis det stöd som någon behöver.

    Se till att få må bra själv också. Kram! :)

    SvaraRadera