onsdag 31 oktober 2012

Rätt eller fel

Det sägs att de beslut man fattar är rätt just då, men varför grubblar jag över beslutet jag tog?
När jag söker jobb söker jag inte alla som finns utan det som är viktigt för mig är, om jag ska flytta till ny stad, ska det vara i en region där jag känner mig hemma med närhet till vänner och "hem".
Jag fick ett samtal igår om att en arbetsgivare vlle träffa mig för interjuv. Det är inget fast jobb, men över ett halvår, inte något drömmjobb. Idag bestämde jag att inte åka på interjuv, jag har funderat hit och dit, det är svårt och nu känns inte beslutet inte helt bra. Tänk vilken erfarenhet! Och jag år ju ingen garanti att jag får stanna här. Enhetschefen skulle interjuva några, men om det inte kändes bra skulle han höra av sig. Men då känns det ju som att om jag ska åka ner och träffa dem blir det större press på mig och då vill jag ju verkligen få jobbet.
Vi får se hur det blir, jag vill ju inte vara en strulig typ! Och det går ju flera tåg!  

5 kommentarer:

  1. Önskar dig all lycka med jobbsökande och beslut!! Mitt råd; följ ditt hjärta. Men det är svårt när inte ens hjärtat vet vad som är bäst.
    Eller känns rätt.
    Eller ska man följa hjärnan?
    Eller är det samma sak?

    För det man känner i hjärtat sitter väl egentligen i hjärnan.
    Hmm!!??

    Stor kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) men risken är även att det hela är feghet?

      Radera
  2. Jag har inte heller några råd att komma med då jag är lika "strulig" som du. Men läs ditt inlägg igen, du vet ju vad du vill... Flytta till en speciell region. Håll fokus på det du vill. Tvekan kan vara rädsla men ibland kan det också vara mod att våga lyssna på tvekan när man vet att ett speciellt jobb/val inte är rätt. Öööööh? Lycka till, du fattar rätt beslut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmmmm du är så klok :-) det är nog rädsla. Och att veta vad man har, men inte vad man får?
      Kram

      Radera
  3. Ibland ska man lyssna mer på magen och hjärtat än hjärnan :)
    Lycka till, oavsett. Ha tillförsikt - det blir bra!
    kram

    SvaraRadera