lördag 9 februari 2013

Förlamningen

Fick en fråga av Linda hur det är med förlamningen. Jag har inte sett någon förbättring i mungipan på flera veckor, men igår tyckte jag det såg bättre ut, men det var när jag log med stängd mun, de som inte vet om det ser det ju inte. Men jag visar fortfarande bara 4 tänder när jag ler med öppen mun, visar väl inte alla 8a på andra sidan utan 5-6 stycken, så så illa är det ju inte.
Jag kan blunda lättare, men jag kan fortfarande inte blinka och ögat står fortfarande vidöppet om jag inte lägger på tankekraft om vad jag ska göra. Kan ej endast blunda med vänster, men vem vet, har jag kunnat det innan?
Och man ser ju på muskelkraften runt ögat att den är klart nedsatt.
Ska tillbaka till läkaren i mitten av mars, så får vi se vad hon säger. En läkare i korridoren tycker det var konstigt att jag inte fick virushämmande läkemedel, för det finns ju sådant, även om det används sparsamt (blev väl känt under svininfluensapandemin).
 

3 kommentarer:

  1. Hur lång var den längre, förväntade tidsperioden för läkandet? Du fick ju så "bra" uppmuntran, både för långa och korta stunder.. :p

    Skönt att du kan blunda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången sa läkaren att jag skulle vara glad om jag återfått full funktion inom 6 månader. Men det verkar inte finnas något svar och eftersom jag var helt förlamad är det 50% chans att bli helt återställd.

      Radera
  2. Då fortsätter vi att hoppas! Skall du höra efter om det där virushämmande medlet?

    SvaraRadera