tisdag 12 februari 2013

Vad gjorde jag igår?

Jo jag åkte längdskidor! Senast jag stod på ett par var 2009, men då var det ett par turskidor. Fick låna pjäxor, skidor och stavar av en kollega med stor skidfamilj. Det gick skapligt bra, trillade några gånger, men hade ingen hög fart. Det märks att jag inte har tränat ordentligt kondition på nästan ett år, för det lilla jag körde blev jag trött av, men det kändes skönt och var roligt. Synd att det är långt till några skidspår, hade hoppats att det skulle finnas något på en närbelägen äng, men inte, och det är ju inte helt lätt att fixa själv när snötäcket är över knädjupt.
Idag körde jag yoga och JA min kropp är stel och kinkig :D

3 kommentarer:

  1. Åh, önskar jag hade ett varmt vinterhus.. och inte enbart för barmark-säsongen. De breda tur-skidorna finns hos moder, men är björk-tunga! Skulle var trevligt att bara gå runt ett tag.

    SvaraRadera
  2. Häftigt!! Vad kul att åka skidor. :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Längtar efter en skidtur, måste ta mig tid till det! Bra att förlamningen blivit bättre! Kram

    SvaraRadera