söndag 24 februari 2013

Hej vad det går

I början av veckan tyckte jag att dagarna var långa, men sen gick resten av veckan som ett jihu! Bara några timmar kvar till måndag morgon.

I veckan har vi haft några soliga dagar, men jag hinner ju inte njuta av dem så mycket, då jag slutar runt 4.
Nu i helgen har solen lyst och det har även varit härliga vårtemperaturer, familjer har tagit skoterturer, promenerat och idag mötte jag en äldre man på tur med ryggsäcken full med godsaker.
Själv har jag bara varit ute och flanerat, möjligen att jag spänner på mig skidorna och harvar runt på en äng i närheten, idag.

Klippte mig igår hos en lågprisfrisör, även om jag är noga att hårstråna ligger rätt, så har jag ofta inga problem att gå till en billig frisör. Fördelen är att man oftast får håret riktigt kortklippt :D
Tanken var att jag skulle fixa färgen på håret i fredags, men när jag skulle blanda till färgen slant jag och hällde ut ens vätskan. Tänkte för mig själv att det var väl inte mening att jag skulle ha den färgen. Så klippte jag mig och blev helt flammig, röd och råttfärg, inte det snyggaste! Tänkte jag skulle färga av mig själv, men istället blev jag morotsfärgad, så det var bara att pyttsa i en "backup" färg och nu ser jag nog ganska ok ut :D

2 kommentarer: