fredag 29 mars 2013

Glad påsk!

Långfredag  och jag borde varit ledig, men jag jobbade eftersom vi blev tillfrågade, då det är långhelg. Jag har jobbat här i 9 månader och har varit på andra avdelningar,  lite då och då, så jag tror ju jämt att alla vet vem jag är, men så var det inte märkte jag :D
Jag började dagen med en kaffe på ortoped/rehabavdelningen, frågade sköterskorna hur patienterna mådde och just en svarade lite svävande. Senare fick jag veta att sköterskan trodde jag var städerska (berodde mycket på att jag har sanma blå blus som städerskorna).
På kirurgavdelningen gick jag in på expiditionen, sa hej och läste på patient tavlan där ansvarig sköterskans namn står. Jag frågade vem som var den ansvariga sköterskan och frågade hur patienten mådde, då frågar hon om jag var en anhörig! Det jag reagerade mest på, går anhöriga som jobbar på sjukhuset in i expiditionen istället för att ställa sig vid receptionsdisken och fråga om sin anhörigas status?
Så dagens lärdom, alla vet inte vem apan är :D

Dagens citat: - Du låter som Pillan Wiberg! Inte så underligt eller?

1 kommentar:

  1. Du har inte namnbrickan på dig? Eller är de inte läskunniga?

    SvaraRadera