måndag 4 mars 2013

Godis

Igår när jag gick till affären kände jag att jag ville äta godis. Dialogen med mig själv var att självklart klarar jag att inte fortsätta äta godis i framtiden efter ett litet snedsteg. Jag började fylla en påse vingummi, lakritsbumlingar, sedan tänkte jag: - Varför? Jag vet ju redan vad allt smakar (förutom nya sorter) och jag har inte klarat ett snedsteg utan de blir fler och fler, jag bara ljuger för mig själv.
Därför ställde jag ifrån mig påsen och köpte inget godis. Köpte mig en glass istället (lika onyttigt, men dock inte godis) och gick nöjd hemåt.
Väl hemma mötes jag dock av ett länsat kylskåp, städet tyckte visst att mitt nyöppnade smörpaket, inlagd gurka, marmelad, oöppnade kvarg och morötter var äckliga! Pratade med ansvariga och jag ska få ersättning, men jag blir irirerad, framförallt då de säkert slängt allt - slöseri!

6 kommentarer:

  1. Var det så det gick till.. Stooora råttor på besök!
    -Du hann ju inte ens vara borta länge nog, för att de skulle ha hunnit ha uppe en varningslapp tillräckligt länge. Dåligt av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de brukar ju inte städa kylskåpet, utan det får vi göra själva, så varför detta infall? Idag fick jag ersättning, men de kunde inte låta bli att göra mig ännu mer irriterad då de lämnade en Post it lapp i kylen där det stod något liknande som "varför inte skaffa en egen lägenhet istället?", Urk!

      Radera
    2. Det har inte städet ngt. att göra med. Skicka lappen till deras överordnade, och ordna en charmkurs åt dem! De skall inte fara fram egenmäktigt och sno matvaror till egna fikarummet! Än mindre käfta emot i ett serviceyrke, när de betett sig dumt. Man talar om i tid, planerade insatser. Sedan skall omhändertaget material förvaras, så att ägare får chans att yttra sig och återfå det i ofördärvat skick.

      Det är bara sunt förnuft?

      Radera
  2. Bra jobbat, du motstod frestelsen =)

    SvaraRadera
  3. Bra Sophia!! Jag vet hur svårt det kan vara ibland.. men det är så skönt när man lyckas =)=)

    SvaraRadera