söndag 2 februari 2014

Phu!

Äntligen fick jag köra träningspasset jag försökt få plats på att köra i veckor (iofs hade jag en plats för 2 veckor sedan men avbokade).
Passet var lite likt IKSU's Total training,   vi började med en kort uppvärmning och rörelseträning, sedan var det 4 stationer med 3 övningar på varje station.
1a övningen körde vi i 1 minut, 2a i 45 sek (statisk övning), 3dje övningen 30 sek, sedan vilade vi och bytte station.
2a varvet körde vi 1a övningen1 gång och sedan 3dje övningen 2 omgångar (3dje övningen var kondition).
Exempel på övningar var frivändningar med kettlebell, kasta medicinboll mot vägg, ryggresningar på boll, mountain climber med gummisnoddar runt fötterna, knäböj m.m. 

Jag blev skit trött och illamående, jag som tyckte jag gick upp i tid och åt frukost, tillräckligt långt innan passet och jag tyckte jag återhämtade mig långsamt. Men så här efteråt har jag en skön känsla i kroppen!

Jag hade jädrans tur oxå, höll på att få glasögonen krossade, de föll av när jag gjorde mountain climber (man står på alla 4a). När vi skulle byta station satt jag och försökte få av mig  gummisnoddarna hase jag glömt glasögonen på golvet och de var en hårsmån från att hamna under en sko, man ska ha tur ibland!

1 kommentar:

  1. Låter som ett grymt pass.
    Kettlebell har jag aldrig lyckats komma överens med, hoppas det gick bättre för dig :)
    Kram och ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera