torsdag 13 februari 2014

Torsdagskärlek

Redan igår på hemvägen snöade det lite lätt, så i morse möttes jag av vit&fon nysnö. Hade tur för det var inte speciellt halt, men jag vågade inte gå min vanliga väg, för den var så moddig igår och jag tänkte då att den säkett var knölig. Kom i all fall helskinnad till jobbet och till min lycka hann det bli ljust innan jag kom fram!

På lunchen åkte vi till Österåsens hälsohem. Vi hade bokat dagen för länge sedan, men vi märkte att torsdagen inte är någon bra dag att åka dit. Som det hördes åker de som är där åker hem på tordagar, så det var ganska magert med mat (hoppas det var så, så det inte är nedskärningar). I dag fanns det bara lite morötter, paprika, sallad, tomat, gurka, champinjoner, blomkål, broccoli,  sockerärter,  potatis och pasta sallad, och 2 dressingar, förutom palsternacks pizza som vatmrätt. De brukar ha massa kreativt tillagade grönsaker, bönor och röror,  så vi hade otur, men pizzan var spännande med citronsmak :D

Ikväll var jag på bio, tittade på svenska filmen "Hallå Hallå". Hade egentligen inte råd, då jag inte har så mycket kvar av veckans budget, men det var sista dagen de visade filmen, så det fick bli en allahjärtansdagspresent till mig själv :D
Filmen handlade om kärlek&omtanke och hade en blandning av komik, allvar och sorg. Jag gillar svenska filmer och denna film roade mig mer än många andra jag sett. Se den och bli varm i hjärtat!

7 kommentarer:

  1. Den skall jag kolla närmare på! Inte hört om.. :o
    Lilleman och jag far på ett alla hjärtans-fika imorgon. Får se vad de lyckats få till, på hundcaféet?

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Hoppas kunna ta mig tid att se filmen, det verkar vara en riktig feelgood film, och extra kul att den är inspelad i Falun, där jag känner igen mig ;). Bra att du tog dig råd att se den och att du gillade den! Tråkigt att lunchen blev en besvikelse. Alla hjärtans kram till dig, hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder =) Och det är klart att du ska unna dig saker ibland :) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klart man ska vara snäll mot sig själv :-) Kram

      Radera
  4. Bra grej med veckobudget, det borde jag börja med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparar pengar till långresa :-)
      Så då måste jag skärpa mig!

      Radera