söndag 12 maj 2013

Ärligt talat

Senast jag åt fikabröd var 1 april, tanken var att vara "duktig" tills jag ska åka till Gbg om 1,5 vecka, men jag klarade inte det! Veckan som gått har jag varit sugen på snabba kolhydrater så jag höll på att bli galen! Jag hade en inre dialog och tänkte att sötsuget berodde på att jag hade mens, men hormonella sug brukar väl komma veckan innan mensen? Jag vet inte, jag brukar inte känna så.
Sedan kom jag på att det kanske kan bero på oro angående min anställning, jag får förhoppningsvis veta i början av nästa vecka om jag får "mamma" vikariatet eller "bara" sommarjobb.
I alla fall, jag kunde inte motstå suget längre så i lördags köpte jag mig en gräddig bakelse, jag njöt av varje tugga och allt sug försvann.
Detta betyder inte att jag kommer fortsätta äta sött fram till Gbg resan, utan jag ska fortsätta vara strikt med kosten. Jag menar inte heller att jag kommer äta allt som kommer i min väg under och efter Gbg resan, nej nej, jag måste vara sträng mot mig själv för att komma i form igen :D

4 kommentarer:

  1. Ibland måste man få unna sig nå´t! :)

    Vi ses snart! Wohoo!!

    SvaraRadera
  2. Kakor, bullar och andra bakverk är min stora last också. Chips, godis, choklad kan jag lätt avstå från, men inte bakverk. I alla fall inte i längden. Jag försöker verkligen göra ett aktivt beslut när jag gör det, kanske avstå från ngt annat, och sen väljer jag att njuta. Man måste njuta av livets goda också ibland!

    kram, pernilla be

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att begränsa mig till "någon gång ibland" har jag svårt med ibland och måste vara hård mot mig s jälv ett tag, sen går det bättre :-)

      Radera