måndag 13 maj 2013

Strömavbrott

Idag blev jag nästan lite chockerand, har dagens ungdom inte varit med om ett klassiskt strömavbrott?  Den ena grannen såg förvånad ut och sa, det är mörkt i hela huset! Hon förorsakade att proppar gick här om veckan, men då hade hon mig och pojkvännen som fixade tillbaka strömmen. Jag gick till grannhuset och träffar en liten tjomme där och vad hade han gjort? Jo ringt vaktmästaren :D Skönt att jag får flina lite åt andra!

Jag har fått erbjudande om förlängning här i Sollefteå och jag tänker tacka ja. Jag trivs med kollegorna och jag börjar komma in i min roll som sjukgymnast.  Jag har fler mottagningspatienter, så det är utmanande! Dessutom är det skönt att veta att jag får stanna lite längre och veta vad jag har just nu.

Igår var det 5 månader sedan jag fick ansiksförlamningen och vad märkte jag idag? Jo att jag har fått synkenisier, medrörelser i muskulaturen. När jag blinckar rycker det i mungipan, tur är att det är en pytteliten nästan osynlig liten twitch, men jag känner den!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du blir kvar och att du trivs! Skönt att förlamningen går åt rätt håll! Har du några tips på övningar för nacken och käkarna föressten, har ostadighetsyrsel,och tror nacken och käkarna är den största boven. (Och lite oro oxå så klart). Kram

    SvaraRadera
  2. Ser du nu då! Jag läste kanske inte så tokigt i alla fall.. ;) Kul att du dröjer kvar!

    SvaraRadera