torsdag 23 maj 2013

Försemester

Sitter på ett tåg ner till Göteborg.  Finaste tjejen B har 40års kalajs på lördag, så jag tog ledigt några xtra dagar och ska förlusta mig i dagarna 3. Åker även till Skaraborg på söndag och ska träffa en gammal kollega från Lundsbrunn, vem vet, jag kanske träffar några fler!
Under resan har jag löneförhandlat med chefen via mail, då såg jag ett annat mail om erbjudande om jobb i skaraborg över sommaren. Jag har sökt tillsvidaretjänst där och rekryteringen till de jobben skall börja efter semestern. På tåget sitter en termin 4 sjukgymnastelev från Uppsala som går i samma klass som 2 uppsalaelever som gjorde praktik hos oss i vintras. Det komiska är att eleven, som sitter bredvid mig, fick en akut praktikplats på sjukhuset i skaraborg (hon kommer från Lidköping) och tyckte det var jättebra där. Är det meningen att jag ska ta mitt pick och pack och dra?

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha mycket roligt för dig nu för tiden =) Lycka till med jobben.

    SvaraRadera
  2. Tror att du vill.. :)
    Skönt att du fått en positiv avrundning på tiden! Från att det var lite trevande i början?

    SvaraRadera