tisdag 28 maj 2013

Satt just och funderade

Varför jag åker till Stockolm redan nu om min buss går vid 15, men så är det visst inte, utan den går 1330, vilken tur då kommer jag hem tidigare :D
Har haft 2 fina, avslappnade dagar i gott sälskap, det är skönt när man känner att man inte behöver hitta på något speciellt utan kan trivas gott i varandras sällskap.
Vi minns inte riktigt, men det kan vara över 4 år sedan vi sågs och det endast skillnaden, sedan sist, är att vi bor på andra ställen och har utvevklas som människor.

Eller jag har märkt att jag har blivit självisk, har nog bott ensam för länge, för jag har märkt, nu och tidigare, att jag har tappat min "ska jag hjälpa dig?/hämta åt dig?/ vill du?" Omtänksamhet. Jag minns inget exempel från tidigare, men på festen i helgen vid desserten satt jag vid ett bord med 3andra och jag sa att " kaffe kanske skulle vara gott" Ja det skulle det sa en annan. Och vad gör jag? Går och hämtar kaffe bara åt mig själv! Sen fick jag skämmas när en annan hämtade kaffe åt sig och de avdra 2. Sedan diskuterade jag med värdinnan och hennes sambo om hur vi skulle få hem presenterna,  men i slutändan går jag hem tidigare än de, men bar jag hem några presenter?  Nej då! Suck jag blir så trött på mig själv!

7 kommentarer:

  1. :D Vad skämmigt! kan du möjligen skylla på semester-trötthet? Jag fick mig ett gott skratt i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se nu förlängde jag ditt liv ännu mer :-)

      Radera
  2. Du är ju medveten om det, det är huvudsaken! Jag är expert på att göra såna grejer, men försöker tänka att jag ska göra bättre nästa gång, hi, hi ;). Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att jag inte är ensam om det. Men ibland är man faktiskt inte självisk utan bara tankspridd... Vi får öva på det där och sen kommer det nog naturligt efter ett tag :)

    SvaraRadera
  4. Håller med, jag ser dig inte som självisk, jag skulle kunna göra samma sak för att jag är osäker på hur man ska vara socialt, om det liksom är fööör överdrivet att hämta kaffe åt folk man inte känner osv. Du brukar ju vara topp när det gäller servicetänket och som Linda skrev så är du ju medveten.

    SvaraRadera